Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente

Dialogul Presei
Foto: Expert Forum (EFOR) Facebook

Nu a fost introdusa o sursa

Redacția

944

Raportul Expert Forum: Până pe 16 mai, partidele au cheltuit 11 milioane lei, pentru campania la alegerile europarlamentare şi peste 3,8 milioane lei pe campania pentru cele locale

Raportul Expert Forum furnizează o analiză detaliată a finanțării campaniilor electorale pentru alegerile europarlamentare și locale, precum și a strategiilor partidelor politice în privința cheltuielilor și surselor de venituri.

Pentru alegerile europarlamentare, cheltuielile înregistrate au totalizat 11 milioane de lei. PSD a fost liderul în materie de cheltuieli, alocând suma considerabilă de 9.333.162,38 de lei pentru vestimentație. USR a direcționat 411.343,96 lei pentru producția și difuzarea materialelor de propagandă online și 135.000 de lei pentru diverse cheltuieli, în timp ce AUR a investit 1.190.000 de lei în propagandă online. Celelalte partide încă nu au declarat cheltuieli.

În ceea ce privește veniturile, raportul arată că până la data de 16 mai s-au înregistrat încasări în valoare de 40 de milioane de lei pentru alegerile europarlamentare, din care 14 milioane de lei provin de la candidați și 26 de milioane de lei de la partide, prin transferuri. PNL a declarat o singură contribuție din partea unui candidat, în timp ce PSD a declarat cei mai mulți bani, respectiv 33 de milioane de lei. AUR a raportat doar contribuții din partea candidaților, în sumă de 3,2 milioane de lei.

Raportul arată că, în ceea ce privește alegerile locale, partidele au cheltuit în total 3,5 milioane de lei, la care se adaugă 345.000 de lei pentru candidații independenți.

De asemenea, raportul evidențiază cheltuielile partidelor politice pe platformele de socializare. În perioada 9-15 mai, partidele au înregistrat cheltuieli de aproape un milion de lei pe Facebook, cu PNL, AUR, PSD și USR fiind cei mai mari cheltuitori. Mai mult, campaniile negative împotriva unor partide sau politicieni au fost promovate pe această platformă.

Pe Google, în perioada 10-16 mai, au fost cheltuiți 235.000 de lei de către 51 de promotori, atât la nivel local, prin filiale de partid și pentru candidați locali, cât și la nivel central, cu campanii orientate atât pe europarlamentare, cât și pe candidați locali.

Dialogul Presei

Presa la un click depărtare.

Categorii

Acasă

politică

advertoriale

actualitate

administrație publică

monden

business

economie

cultură

sport

sci-Tech

evenimente


VOX Press - Partenerul tău în publicitate

2025